esmaspäev, 4. mai 2009

PAVLOVA

Põhi enne ahju panemist
Tegin mõned päevad tagasi Chocolate mousse't ning sellest jäi järgi munavalgeid. Mulle maitseb besee, eriti selline nätskemat ja venivamat sorti. Beseesid olen ma siin viimasel ajal päris mitmed korrad teinud (peale Sibulapiruka tegemist) ning seepärast otsisin midagi uut. Olen palju kuulnud Pavlova tordist, aga pole ihusilmaga seda kordagi näinud, rääkimata maitsmisest. Retsepti ma kaua ei otsinud, ega erilist teadustööd eelnevalt ei teinud. Leidsin retsepti ilma suuremate pingutusteta Nami-Namilt ja see on siin. Valisin selle, kuna vajaminevate asjad nimekiri oli imelühike.
Tagant järgi võin öelda, et see oli küll nüüd üks väga kergesti valmiv kook, kui välja jätta see, et ahjus nii kaua peab olema ning soovitav on, et alles järgmine päev kuivanud beseepõhja kasutada.

PAVLOVA

Beseepõhi:
3 suurt munavalget
170 g hästi peenikest suhkrut

Täidis:
2.75 dl vahustatud 35% rõõska koort (mina lisasin vahukoorele ka suhkrut natuke)
300 kuni 350 g puhastatud maasikaid
punaseid sõstraid ja vaarikaid (mina lisasin maasikatele kiivisid)
tuhksuhkrut (oli vaja kähku serveerida ja jäi minul mängust välja)

Valmistamine:
Pane munavalged suurde kaussi ja vahusta, kuni vahu sisse pehmed tipud moodustuvad ja kausi saab pahupidi pöörata nii, et vaht välja ei valguks. Alles siis lisa edasi vahustades vähehaaval suhkur (nii 2 sl korraga).
Võta metallist supilusikas ja tõsta vaht õlitatud küpsetuspaberile, nii et vahust moodustub Ø 20 cm rõngas. Siis tõsta lusikaga rõnga servadele vahutupsukesi. Siis tuleks metallvardaga iga vahutupsu keskele keerd teha ja siis varras kiiresti välja tõmmata, nii et vahutupsudele teravad tipud moodustuksid. (Mina tegin omaloomingut - nii nagu mu pma vaimusilm ette nägi. Ei olnud mul ka varrast käepärast, nii nagu õpetuses ütleb)
Pane ahjuplaat 150-kraadisesse ahju ja keera kohe kuumus 140˚C peale ja jäta besee tunniks ajaks ahju. Seejärel keera ahju kuumus kinni, aga jäta Pavlova suletud ahju jahtuma. Soovitav on valmistada Pavlova eelmisel õhtul ja lasta tal üleöö ahjus jahtuda ja kuivada.

Pavlova serveerimiseks eemalda besee küpsetuspaberilt ja aseta serveerimisalusele. Vahetult enne serveerimist täida keskelt vahukoorega, kaunista marjadega ja sõelu peale veidi tuhksuhkrut.
Kook nägi hea välja. Põhi oli lihtsalt super. Pealt selline pruunikam/küpsem ja keskelt nii mõnusalt nätsa! Nii pehmeke! Panin vahukoore ja maasikad-kiivid kaunistuseks peale ning unustasin pildi võtmata. Olin juba pool oma tükist ära söönud, kui meelde tuli, et peaks pildistama. Ma kohe kindlasti teen seda kooki veel! Külalised olid sillas! Ei jäänud tükkigi järgi!

2 kommentaari:

  1. Ma jumaldan Pavlovat. Aga kuna siin valmis Pavlova põhju poes müüakse, siis pole ise veel teinud. Aga tean, et isetehtud on parem.
    Kõige parem pavlova ongi maasikatega. Veel on hea, kui panna muude puuviljade alla passionfruiti seemneid (eesti keeles on see vist igatsusvili:)

    VastaKustuta
  2. Mmhmh, selle proovin mina ka kohe kunagi lähitulevikus ära!

    VastaKustuta