laupäev, 28. märts 2009

MOR KRISTENI SIBULAPIRUKAS

Sibulapirkuas kuulub vaieldamatult minu lemmik küpsetiste nimekirja juba 5. klassist saadik, kui pinginaabri ema meile oma shedöövrit pakkus. Ei pidanud ma sel ajal sibulast suuremat lugu, kuid viisaka lapsena üritasin oma parimat. Ei pidanudki vägisi alla suruma, vaid soovisin kohe lisa.
Läks aastaid, enne kui ise hakkasin proovima erinevaid sibulapiruka retsepte. Nami-Namist leitud Mor Kristeni sibulapirukas on vaieldamatu lemmik ning leidnud mitmeid mitmeid kordi tegemist!

Koostis:
Põhi:
200 g nisujahu (3,5 dl)
100 g võid
1 munakollast
0.5 dl külma vett
Täidis:
100 g peekonit
3 suurt sibulat (300 g)
Bešamellkaste:
5 dl piima
1 dl nisujahu
50 g võid
2 munakollast
riivitud muskaatpähklit
soola
musta pipart

Valmistamine:
Sega tainaained ühtlaseks ja hoia 30 minutit külmas.
Vooderda 22cm pirukavorm tainaga, torgi kahvliga läbi ja küpseta 10 minutit 200kraadises ahjus.
Tükelda peekon ja sibulad ning hauta väheses võis klaasjaks. Tõsta eelküpsetatud tainale.
Valmista piimast, jahust ja võist kaste. Sega veidi jahtunud kastme hulka munakollased, maitsesta soola, pipra ja muskaadiga.
Küpseta umbes 40 minutit, kuni pirukas on pealt kaunilt kuldne.Ettevalmistusaeg: 30 minutit
Küpsetamisaeg: 40 minutit

4 kommentaari:

  1. Vau, Lennuk, kui hea välimusega pirukas. Mul on ka see pirukas nami-namis silma jäänud ja salvestatud arvuti mällu. Teen ka kunagi. Sibula pirukad on töesti nii head. Mul on ka üks saksa sibulapirukas "soolas". Kunagi teen seda ka. Kunagi...Abdel ju ei söö, pean veiniöhtud sibulapirukate öhtuteks ristima, siis on sööjaid!

    VastaKustuta
  2. Ma teadsin, et Abdel ei söö magusaid küpsetisi, aga et ta ka soolastest küpsetistest ei hooli, see on uudiseks. (Ütle, et liha on sees :)

    VastaKustuta
  3. Ma pean oma Taani kasuemale (ehk siis Kirstenile) rääkima, kui popp ta pirukas siin on :)

    VastaKustuta
  4. Ma kyll ei mäleta kes tegi sibulapirukat kas Krista ema vöi. Ma kyll ei teinud

    VastaKustuta