pühapäev, 29. märts 2009

KAKUKESED? SKOONID? ÕIGE NIMEGA CHOCLATE CHIPS SCONES

Siin siis on jälle üks minu lemmikhittidest!
Ma otsisin tükk aega eesti keele õiget vastet ameerikapärasele scone mõistele. Minu skoonid on kaugel Inglise skoonist. Leidsin mõnede nn. kakukeste retseptidest oma skoonide tooraineid. Et võibolla siis oleks nimi shokolaadikakukesed?
NB! Kui keegi leiab keelelise vea või parema vaste, siis palun andke kindlasti teada! :)
Mind jätavad siin Starbucksis või mujal kohvikus müüdavad skoonid tavaliselt üsna külmaks (ja ka teised kuivad küpsetised), aga vot need on mu lemmikud ja maitsevad kõigile!

SHOKOLAADINÖÖBI SKOONID
Chcolate chips scones

2 cup'i jahu/ flour
1 spl. küpsetuspulbrit/tbls. baking powder
1/2 tls. soola/tsp. salt
1/4 cup'i suhkrut + 2-3 spl./ sugar + 2-3 tbsp (mina olen pannud ka veel vähem suhkrut, sest marmelaad on magus)
1/4 cup'i poolmõrudaid shokolaadi nööpe*/semisweet chocolate chips *
1 1/4 cup'i rasvast rõõska koort/ heavy cream
3 spl. sulatatud võid/tbsp unsalted butter, melted

See on tuttava tuttava tuttava käest saadud retsept. Mina olen teinud vaid selle retsepti alternatiivvarianti mis siis on selline:
* 1 cup korinte + 2 spl. apelsini marmelaadi (mina panen tavaliselt palju rohkem, umbes 1/2 cup marmelaadi)
* can sub. 1 cup of currents + 2 tbsp. marmelade

425 F 15-20 min

Sega kokku jahu, küpsetuspulber, sool, 1/4 cup'i suhkrut. Sega sisse shokolaadi nööbid.
Lisa koor ja sega. Tainas on sticky.
Pane tainas jahusele tööpinnale ja sõtku umbes 10 korda. (Mina olen selle astme vahele jätnud ja tõstan kohe taigna küpsetuspaberile)
Vormi umes 2 1/2″ suurused pätsikesed ja pane määrimata plaadile (küpsetuspaberile). Määri pätsikesi sulatatud võiga ning raputa peale ülejäänud suhkur.
Küpseta kuniks kuldpruun.
Määri pätsikesi sulatatud võiga ning raputa peale ülejäänud suhkur.
Skoonid kerkivad päris suureks, seega aseta alguses pätsikesed üksteisest päris kaugele.

3 kommentaari:

  1. Need näevad välja nagu sellised pontsakad choc chip cookies ehk siis kakukesed või küpsised :) (No aga ma briti scones-kakkudega harjunud ja need tuleb tainast vormiga välja vajutada ja ei ole teps mitte sellised pätsikesed..)

    VastaKustuta
  2. Natuke meenutavad oma välimuselt siin pildil jah neid ameerikalikke choc chip küpsiseid, aga tegelikkuses on nad midagi muud. Ja minu omad choc chip'e ei sisalda. Minul on pisikesed rosinad e. korintid.
    Küpsistega seoses.... ka see retsept varsti tulemas.

    VastaKustuta
  3. Siin Austraalias on scones hoopis sellised saiakesed, mis on küpsetatud hapupiim aja soodaga. sellised teistsugused kui pärmisaiad, nätskemad.

    VastaKustuta