esmaspäev, 4. mai 2009

Cannelé

Ma olen cannelé'sid juba ammu piilunud. Ja kui ma Trader Joe's (tavalisele toidupoele eelistan ma oma toidu koju tuua just sealt) neid külmkapi osakonnas nägin, siis kasutasin juhust, et lõpuks ära maitsta see imeküpsetis, millest nii palju olen lugenud (TJ canelled)! Oi, kui nämmad!
No poodi ma tühjaks ei saa osta ning hoopis muretsesin endale Surfas'est cannelé'i vormi. Väljavalituks osutus silikoonist mini vorm. Ning kohe oli vaja ju proovida!
Ma pean ütlema, et mul tuli minumeelest esimese korra kohta imehästi välja. Mõni üksik ronis välja, aga enamus kukkus tagasi ning vaid mõni jäi välja vormist punnitama.
Kuna mul oli mini vorm, siis tuli teha 3 korda. Katsetasin siis erinevaid tehnikaid. Aga erilist vahet ei olnud. Korra proovisin nii, et alustasin 5 min hästi kõrge temperatuuuriga. Siis teine sats läks ahju nii, nagu retseptis ette nähtud. Vorme täitsin ka huvi pärast erinevalt, üks ports sai vormid täidetud rikkalikult, teine sats olin tainaga kitsin ning ausalt - olulist vahet ei olnud.
Ühesõnaga, minu jaoks oli see hõrgutis üsna lollikindel. Ning tõenäoliselt tulen ma järgmine kord poest ära teise vormiga, suuremaga siis.

Retsept Nami-Nami blogilt.

Cannelés

Koostis:
5 dl piima
25 g võid
125 g nisujahu
225 g suhkrut
2 tervet muna ja veel
2 munakollast
2 tl Bourboni vanilliekstrakti või vanillsuhkrut
1 sl rummi

Valmistamine:
Klopi suures kausis suhkur, munad ja jahu ühtlaseks.
Kuumuta potis piim ja või keemiseni. Vala kuum piim peene joana munasegu hulka, segu hoolega segades.
Lisa vanilje (kui kasutad suhkrut, siis kohe. Kui vaniljeekstrakti, siis jahtunud segule).
Lase toatemperatuurini jahtuda, siis lisa rumm.
Kata kauss kaane või toidukilega ning pane vähemalt 24 tunniks külmkappi (tainas võib kuni 2 ööpäeva külmkapis seista).
Enne küpsetamist sega tainas uuesti läbi.
Võta ettevalmistatud cannele-vormid (metallvormid määri võiga; meie kasutame silikoonvorme) ning täida 3/4 ulatuses tainaga.
Küpseta 200kraadise ahju keskosas 40-60 minutit, kuni koogikesed on pealt tumepruunid.
Võta vormid ahjust välja ja kummuta koogikesed kuumalt vormist välja. Õiged cannelé-koogid on seest pehmed ja pealt karamelliseerunud.

2 kommentaari:

  1. pane vormist ka pilt juurde. ja mismõttes hüppasid seest välja ja vajusid tagasi?

    VastaKustuta
  2. Vorm on selline!
    Nad tõusid küpsedes. Aga siis teatud hetkel vajuvad vaikselt vormi tagasi. Ma ei oska seletada...
    Vaata kas leiad internetist canelle vormid! Soovitan soojalt!

    VastaKustuta